Tuesday 9 October 2012

Sayangi Payu Dara uolls :)

Holla peeps...

Nak story sikit about awarness kita dalam mementingkan 2 breast kita ni ye uolls...

Pilih yang tepat ye :)


 on the spot...


Pakailah Premium Beautiful....

Selepas Pemakaian Premium Beautiful, Sila Buat Pemeriksaan (selfcheck) keatas Payudara anda.. Seawal dua(2) minggu yang pertama, selepas pertama kali menyarungkan Premium Beautiful, sila monitor apa saja kesan atau perubahan, seperti;-


1. Tektur kulit breast 
Semakin lama pakai Premium Beautiful ikut kajian, kulit sekitar payudara semakin mulus dan halus.

Kulit kasar-----> semakin halus, pores juga semakin mengecil
Ada stretch mark -----> semakin hilang, semakin tak perasan (not obvious)
Tone kulit------> semakin sekata


2. Ketegangan payudara

Londeh----> uplift walaupun tak banyak tapi berbeza (gradually ada yang cepat ada yang lambat)
Betik-----> semakin membulat, pejal, hilang sedikit betiknya (saiz cup kene TEPAT)
Lembik---->semakin keras/pejal


3. Lurah tengah-tengah payudara

jarak (sebelum)-----> kedua2 gunung semakin merapat :P dan seksi penuh (selepas)
lembik tak bermaya-----> wow lainnya


4. Isi breast dalam Cup Long bra, 1st time pakai

*penuh tapi lembik----> penuh , terletak & semakin pejal
*1/2cup--->semakin masuk dan menjadi full cup
(kes ni terjadi kepada mereka yang ingin mengecilkan breast tapi sepadan dengan badan..cth E---> D cup. Pakai D cup, memang penuh dan sedikit keluar isi-isinya, tapi lama kelamaan isi masuk cantik, terletak dan firm dalam cup)
*kurang penuh----> semakin penuh dan breast wow terbentuk!
(kes ni terjadi kepada mereka yang ingin membesarkan breast tapi sepadan dengan badan..cth A---> B cup. Pakai B cup, memang tampak kosong sikit dan hampir tidak kelihatan isi breast, tapi lama kelamaan isi semakin ada seumpama tumbuh jadi breast, ya payudara terbentuk) - masa pakai memang kene tarik betul sempurna lemak dari belakang, bawah ketiak dan bawah lengan. Kalau tidak berapa faham sila hubungi saya :)
* Jika sediakala breast cantik ----> lagilah semakin pejal, terletak dan uplift. (masih nampak perbezaan tau :) )


5. Puting (breast nipple)

*Tak bermaya (hitam, gelap, layu)--> seperti hidup semula kemerah2an
*warna bertukar (kehitaman/gelap)---> semakin pink2 /cerah beza dari warna sebelumnya
*Warna gelap circle keliling nipple juga sama---> akan semakin cerah dan semangat warnanya seperti hidup semula
* puting keras---> semakin lembut
*Puting tunduk dan layu---> akan semakin tegang menaik(up-lift) - sila lihat gambat diatas (retraction or indentation of nipple)


6. Kepada yang menyusu baby

*Susu sikit---> semakin banyak (anda akan alami kehausan, selalulah kekalkan air secukupnya, juga selera bertambah, so hati-hati dengan pemakanan anda (takut naik badan), pilihlah makanan yang seimbang)
* Kepada yang lama tak menyusu anak (anak dah putus susu)---> perhatikan kesan putih2/serdak2 putih/habuk2 putih di cawan coli long bra Premium Beautiful Ia biasanya meninggalkan kesan. Dari mana kotoran putih ini datang?? Anda akan terkejut jika saya nyatakan ianya datang dari dalam payudara anda sebab air susu yang telah beku lama telah MENCAIR!!. Susu beku ini ajaibnya ia keluar akan mencair dan ajaibnya seumpama ditarik keluar (tanpa sedar).
*Langsung tak ada susu badan (susu kering) pada kelahiran anak sebelum ini----> akan keluar sedikit-sedikit, malahan ada yang mengadu tiba-tiba baby menyusu ada la pulak susu badan :P


6. Kepada yang ada cease/lump dalam breast

*Cease -----> perhatikan apa-apa gel/cairan/ benda licin diatas kulit betul2 bawahnya ada cease. seumpama cairan cease ini telah dicarikan, airnya dinyah keluar kulit. Saya pernah berhadapan dengan client yang menjerit2 call saya bercerita, suka, happy sangat sebab cease dia mengecut dan macam keluar dah dalam badan.
*Saiz Cease---> semakin mengecil
*Jika cease sebelum ini ada kengiluan---> semakin nyaman hilang tanpa sedar kengiluan ini..(ini depends pada tahap serious okay!)
*Kadang-kadang semasa period breast akan sakit (hormon)-----> anda sendiri akan tanya eh dah tak rasa apa2 la ;) time period ni


7. Kepada pengidap breast cancer

Maafkan saya jika saya salah tafsir atau mengganggu mana2 pihak. Kami tidak boleh guaranteed apa2 atas perubahan anda. Anda hendaklah membuat pemeriksaan doktor lebih lanjut. Memang premium beutiful ini digelar "BAJU anti-cancer" tetapi bergantung juga pada serious nya tahap anda ye.. Berita baiknya saya boleh kongsikan disini, kisah benar client2 saya. Apa yang mereka ekperince setakat ini.... cuba check dengan kes-kes anda ini

*tahap/stage Ada kes dimana mereka kurang dan rehat dahulu pergi chemo yang menyiksakan itu :( ---> cuba check sekali stage mana anda sekarang. Selalunya doktor akan check darah sebelum menjalankan chemo seterusnya. Anda seharusnya gembira jika doktor nyatakan-------> "Kita tangguh dulu chemo atas u, sebab ada perkembangan pada tahap kesihatan anda!!!"

* Kesegaran tubuh sebelum lesu/tak bermaya/kurang semangat hidup -----> Cuba observe kesegaran badan dan kelainan tubuh badan. Selalunya mood, tahap kesihatan pemakai Premium beautiful memang semakin improve.
*selalunya sesiapa yang dah ada benjolan lump doktor telah confirmkan cancer active, lump ini bila ditekan memang ada sakit----> selepas memakai, ia semakin berkurang sakit.
* saiz lump/benjolan dalam breast----> cuba rasakan saiznya, selalunya boleh mengecil walaupun tak banyak beza tapi tentu anda akan rasai kelainannya.

tu diaaa....banyak dah ilmu ayu bagi ni...so uols.... bertukar pada PB ni....banyak yang uolls dapat tau :)


Ayu Yasin (fb)

PB Queens with Ayu Yasin (page)


No comments:

Post a Comment