Tuesday 27 March 2012

Alkisah Blog & Facebook

Assalamualaikum uolls yang chantique :)

“Barangsiapa berhijrah di jalan Allah, nescaya mereka mendapati di muka bumi ini tempat hijrah yang luas dan rezeki yang banyak……. ” Surah An Nisaa’ : ayat 100

Benar....semuanya benar.....sedikit ayat-ayat cinta buat uolls...Bukan apa, this time entry is about my hottest blog & fb. Alhamdulillah, carian blog ummiayu di google dah menampakkan kesan, memang mudah sangat bila berbiz menggunakan IT dan permintaan uolls yang nak sihat dan nak cantik ni serta yang nak tahu about this super duper biz makin meluas ummiayu dapat...thru my blog and fb.

Nak katakan hampir setiap bulan mesti ummiayu akan ke KL bersama dengan suami tercinta - CDM Fitri...Thanks sayang, u always support me, love love, love....

Story No. 1


Ok back to our story....ummiayu dapat mesej from this one kakak at klang, i called her Kak Yat yang bertanyakan tentang PB a.k.a Baju Abang Sayang. makanya appoinment pun kami set pada last saturday. Insyallah siapapun yang bertanyakan tentang PB, ummiayu akan servis sehabis baik :)
Then, kami berjumpa dirumah Kak Yat. Baru 1st time jumpa, tapi kak yat, suami dan anak daranya yang cantik (yana) sangat welcome dan mesra.
Benarlah kata orang bahawa jodoh pertemuan di tangan Allah, rupa-rupanya Kak Yat dah survey2 about this PB pada banyak bog. Nak dijadikan rezeki, Kak Yat tertarik dengan blog ummiayu yang story about sakit pinggang. Walau ummiayu jauh dok di Penang tetap juga Kak Yat contact ummayu. Thank you very much Kak Yat.



Inilah Kak Yat yang mesra dan comel sangat. Kak Yat sangat mementingkan kesihatan diri. Tertarik dengan PB bila tahu yang PB ni boleh merawat sakit pinggang. Dah setahun Kak Yat menghidap sakit pinggang dan belakang. Kak Yat kata dah setahun jugalah bila mana setiap kali solat, beliau terpaksa duduk dikerusi.
So, kebetulan ummiayu ada bawakan PB untuk difittingkan yang mana ukuran badan Kak Yat sebelum pakai memang wowwww. Ukur lilit pinggang Kak Yat susut sebanyak 13cm. Bayangkanlah, baju biru yang Kak Yat pakai diatas, dah lama Kak Yat tak pakai, hampir12 tahun. Yang paling best sakit belakang Kak Yat berkurangan coz, posture badan Kak Yat dah dibetulkan dengan PB. Yeaaayyy. Ada lagi yang Kak Yat rasa, bilamana kawasan rahim rasa suam-suam je, almaklumlah kita ni orang perempuan tak boleh sejuk sangat, tak bagus. Itulah yang terbaik PB ni coz ada Infra Red :)


Then esoknya, kami berjumpa lagi distokis Angie, ummiayu jemput Kak Yat untuk sama-sama berkenalan dengan team Ratu PB di Taipan USJ. "You are most welcome to our team, kak. apa yang penting Kak Yat akan beroleh kesihatan yang maksima. Insyallah." Gambar di atas tu ummiayu with Kak Yat and My Beloved CDM Kartini yang sedang menghitung hari to deliver baby.


Story No. 2

Sedang ummiayu dok santai with family dirumah kakak, ummiayu received one call from this adik, i called him syafiq from Kelantan. Thanks syafiq coz call kak. Nice talking with you. Syafiq call ummiayu coz nak tahu lanjut about bengkung PB yang boleh jaga kesihatan pinggang secara maksima. Insyallah kami akan berjumpa dalam waktu terdekat ni bila syafiq pulang ke kampungnya di sabak bernam, atau tiada aral melintang mugkin ummiayu akan sampai ke kelantan, who knows mungkin nak kembangkan network kesana pula, so kelantanese please alert my schedule ye :)


Story No. 3

ummiayu terima satu mesej di fb, rupanya dari kawan kolej yang nak tahu how to make money with this super duper biz. So, we set last saturday di Ampang Puteri Medical Center coz ani bawa her daughter check up. Thanks ani, coz sudi mendengar biz sharing from me, alhamdulillah setelah ditunjukkan cara yang mudah, ani juga rasmi menjadi Team Ratu PB, insyallah akan melebarkan networkingnya di UIA dan juga kelantan. (sorry gambar tak sempat snap coz ani nak ambil anaknya dari tuisyen pula lepas tu)


Story No. 4

sekali lagi ummiayu dapat mesej from my old fren - sharifah talha yang asking about Lactolite. Tq fren coz believing in me, insyallah kita akan berjumpa nanti di Melaka, so people at my hometown alert my schedule ye. Sharifah memang nak menurunkan berat badan, coz lepas deliver her 3rd baby berat badan makin naik. Insyallah lactolite yang ditempah akan dipos kan ke melaka. tungguuu....



Nak cantik? boleh
Nak sihat? boleh
Nak income? boleh
Nak Fee Trip? boleh
Nak? Nak? Nakkkkkkk

do call ummiayu 0194807181
or pm me @ fb - Ayu Yasin






No comments:

Post a Comment